Leon Meijer's persoonlijke weblog

Vakantie 2.0 2010

Velen hebben het geroepen "ja we kunnen wel een keer op vakantie" echter bleef het bij "zeggen"...

Ongeveer twee maanden geleden had ik het er met Malou over om is een keer weg te gaan, echter lag de tijdsdruk nogal hoog, tijdsdruk of niet, het afgelopen weekend zijn we op vakantie geweest voor 2 dagen, dat is niet echt lang maar dat kon even niet anders en een langere vakantie komt ook nog wel maar dat is nu even niet mogelijk.

Nou, eh ja dan moet je nog beslissen waar je heen gaat en voor hoelang, het buitenland is natuurlijk het mooist, het leek er zelfs op dat er Duitsland 2010.2 aan zat te komen maar ivm de krappe tijd, werk e.d. was dat onmogelijk. Vorig weekend hadden we op de valreep nog bedacht of Walibi België of een camping in NL voor een nacht (twee dagen) of iets dergelijks.
Uiteindelijk is het het laatste geworden, de ouders van Malou hadden een camping gevonden in Nunspeet (vlakbij Harderwijk) kijk dat is natuurlijk dichtbij Ermelo maar als Brabanders maakt dat natuurlijk geen "zak" uit.

Maargoed, een halve week de tijd dus, wat heb je nodig om te gaan camperen? Nou een tent, luchtbed, koelbox, drinken, eten / iets lekkers, slaapspullen en natuurlijk de WC rol niet te vergeten!

Nou de tent hadden we al snel, van Janet Vlijm (begeleidster Wittenborgh) geleend "heb hem zelf nog nooit gebruikt, alleen mijn dochter" o oke... Nouja tent = tent toch ;-). Een 2 persoons 2 laags luchtbed had ik nog wel, echter een probleempje, daar zit zo'n elektro pomp op die stroom nodig heeft maarja als die pomp stukgaat moetie toch ook vol kunnen dus uiteraard zat er ook ruimte voor een gewone pomp op - mooi want die had Malou nog wel een in Eindhoven.

Zo het begint al ergens op te lijken, en dat voor twee dagen;) Jaaa je moet er iets voor over hebben om een leuk weekend te hebben!

Om het toch allemaal iets langer te laten duren had Malou vrijdag vrij gevraagd en gekregen (ik ben altijd al vrij op vrijdag) dus zijn we vrijdag nog even langs Harderwijk geweest, beetje aan de boulevard hangen en daar kwamen we nog een bekende tegen. Rond 17:00u weer naar de Wittenborgh want janet zou de tent komen brengen, toen wij kwamen was ze er al met haar (nieuwe) vriend en de tent, die we nog wel even moesten controleren op haringen maar die waren present!

Vrijdagavond/nacht hebben we het nog even gezellig gemaakt met 'n muziekje en lagen we rond een uur of 3 in bed, maar op de een of andere manier schoot slapen niet echt op en om 5:50u weer wakker... Nou rond een uur 8 er maar uit, douchen en de laatste spullen pakken.
Ook moesten we nog even langs de Action want Meijer trok z'n feter stuk van de schoen dus nu heb ik hele mooie gekleurde feters erin zitten:P Binnekort maar even betere kopen want deze zijn een beetje tekort mja jammer...

Rond 10:00u waren we klaar en waren de ouders van Malou in Ermelo aangekomen om ons naar Nunspeet te brengen, alle spullen ingepakt en Ready2GO!

We zijn door de ouders van Malou op de camping gegropped en hebben met z'n allen de tent opgezet wat nog met enige moeite ging, toen het luchtbed d'r in bleek het juiste stuk voor de pomp te ontbreken dus even bij iemand aangeklopt om een pomp te lenen, die ging d'r wel op maar moest iemand 'm even vasthouden gelukkig was het systeem zo gemaakt dat, als de pomp eraf schiet de lucht er NIET uitkan dus dat ging gemakkelijk.

Toen we klaar waren met de tent zijn de ouders van Malou richting Putten gegaan, zij zouden daar blijven om ons de volgende dag weer op te halen @de camping.

Nadat we alles een beetje hadden geinstalleerd in de tent zijn we een stukje gaan lopen, daarna maaris naar het zwembad van de camping, beetje jammer dat een aardig windje stond maar het was verwarmd water dus opzich nog wel te doen. Na het zwemmen hebben we een potje ping-pong gespeeld, daarna nog gekaart en savonds bij de snackbar een patatje gegeten met een lekkere kaas en groente kroket erbij!

Na het eten nog even een stukkie 't bos in geweest, toen we terug kwamen op de camping gingen we die ook maaris een beetje verkennen, er zou een meertje moeten zijn dus wij naar de receptie "Er is hier toch een meertje?" dus die receptioniste "Ja klopt" dus Malou vroeg "is dat te lopen" zegt die vrouw: "Nee nee dat is niet te lopen" ... huh, het is toch OP de camping, nouja wij maar weer naar buiten en inderdaad er was gewoon een meertje op de camping, beetje vies water (wier erin enzo) en er zommen wat eendjes in, maar het was toch echt op loopafstand, die vrouw dacht zeker dat wij het veluwemeer bedoelde ofzo... nouja ut zal wel:P

Rond 21:00u was er live muziek dus zijn we op het terras gaan zitten gezellig wat drinken een beetje kletsen. Om 0:00u was dat afgelopen en zijn we richting tent gegaan... nou dat werd lache ik heb zo'n dubbel luchtbed dus met 2 lagen waardoor die hoger is dan een "standaard" luchtbed dus wij d'r op, hmmmm we liggen wel heel dicht tegen het plafond van de tent, je kon je hoofd bijna niet omhoog doen of je zat met je hoofd tegen de bovenkant van de binnentent aan:P we hadden de grootste lol daarom en dat liep uit op een lachsessie die wel even doorging, pfff tja dat krijg je hé:P Denk dat je rond 2:00u zijn gaan slapen, de volgende dag weer vroeg wakker, toch lekker uitslapen de zon brade ons nog niet de tent uit dus dat kon nog wel even, half 11 dan toch maaris opgestaan, ontbeten en een stukje gaan lopen. Na het lopen zijn we naar 't zwembad gegaan en hebben we nog ff gezwommen, we hadden ook nog twee douche muntjes gekregen voor ongeveer 5 min water (10 min dus want 1+1=2 * 5 = 10min) daar moet dan ook nog 'n minuut af omdat dat water eerst warm moest worden... Ook nog shampoo vergeten dus dat schoot lekker op, nja pech. Het schoot al aardig op met de tijd dus nog even naar het Bos waartijdens (bestaat dat woord?:P nu wel haha) de ouders van Malou belde dat ze al in de buurt waren en met 15 min op de camping konden zijn - als wij dat goed vonden, uiteraard dus dat afgesproken en rustig aan weer terug naar de camping gelopen, de ouders waren er al dus dat kwam mooi uit, helaas had het tijdens de wandeling ook nog een heeeeel pieper beetje geregend dus de buitentent kon niet gelijk in de zak die ging los mee. De rest van de tent afgebroken en opgeruimd.

Daarna zijn we naar Nunspeet gegaan om avond te eten, eerst zaten we ergens maar daar hadden ze niet wat we wilden dus naar 'n ander restaurantje toe gegaan (naast de AlbertHeijn) daar hebben we een salade gegeten met wat frites en een glas ice tea als drinken.

Na het eten weer richting de Stationsstraat, de spullen droppen en de tijdelijk neergezette dozen om spullen in te doen weer opgehaald en richting de Wittenborgh waar we nog even een hele boel spullen uit Malou haar kamer hebben gehaald die naar Eindhoven gaan voor als Malou binnen nu en twee weken de Wittenborgh gaat verlaten.

Met de auto volgeladen zijn de ouders van Malou toen weer vertrokken en zijn Malou en ik naar mij gegaan, nog even wat gekletst over het weekend en rond 21:00u naar de Wittenborgh nog even op de PlayStation 2 gespeeld, waarna we het weekend hebben afgerond en ben ik naar de stationsstr. gegaan en maar weeris gaan slapen.

Zo zie je maar weer, wat je in korte tijd toch een hoop kunt regelen, en wat (tijds)druk voor positieve invloed heeft op de dagelijkse gebeurtenissen.
We hebben een gezellige vakantie(tje) gehad en over een tijd gaan we nog wel 'n keer maar dan wat langer en verder weg! De ouders van Malou bedankt voor de nodige support aan de vakantie!

Echt veel foto's hebben we ditkeer niet gemaakt maar hier zijn d'r een paar:

tent opzetten
Leon bij het meertje
Op het terras aan het begin van de avond
In de tent aan het einde van de avond