Leon Meijer's persoonlijke weblog

Duitsland 2010!

Update 2010-05-30: Overzichtsfilmpje (laatste filmpje van dit blog) bijgewerkt met meer muziek en voorzien van commentaar!

Omdat mijn ouders ditjaar 25 jaar getrouwd zijn zouden we op vakantie gaan, alleen was de bestemming nog niet bekend, het ging van Griekeland tot Turkye en weer terug:p En jaja wat wordt het uiteindelijk? Duitsland, ook leuk! Mijn ouders en zusje waren al een keer in het hotel geweest in mijn eerste Sonneheerdt jaar maar toen kon ik niet mee omdat de carnavalsvakantie niet gelijk viel!

De blog is in een soort dagboek achtige vorm geschreven, niet zeer uitgebreid.
Ook deze vakantie opzoek naar Jever Lime bier, ben benieuwd of het gevonden is in het Duitse land...

Dinsdag 18 mei
Ja mensen we gaan weer op vakantie! En de vakantie begon al goed! Ik naar het station, met de trein van 11:50 nouja dat was dan de bedoeling, maar ik kom bij het station aan en… brandweer?? (owjee) ambulance? Politie? Juist, er was iemand levens moe en die vond het blijkbaar nodig om de machinist van de paserende trein daarmee lastig te vallen en mijn vakantie te verpesten! En ja, dan ga je vanaf Ermelo en daar zijn natuurlijk maar 2 sporen dus daar ging het hele treinverkeer (klote dorp ook, zo snel mogelijk verhuizen:P) dus maar weer terug naar haar en op internet kijken, 3 treinen vielen uit dus anderhalf uur later weer terug (met een berg spullen) naar het station, de trein reed weer, toen in Utrecht nog 5 min vertraging op de trein uit Amsterdam maar anderhalf uur later dan geplaned kwam ik dan toch aan in Den Bosch waar het zonnetje lekker scheen!

De volgende dag (Woensdag 19 mei) zijn we rond half 11 richting Rimberg gegaan in Duitsland, onderweg even stoppen om wat te drinken en even naar de WC te gaan e.d. Rond half 3 waren we bij het Hotel (Hotel Knoche Rimberg – Duitsland) aangekomen.
Even alle spullen naar de kamer gebracht en daarna naar het zwembad om ff lekker af te koelen.
Savond helaas pas rond 19:00 naar het avondeten, beetje jammer dat het zo laat is maarja is niet anders;)
Na het eten zijn we nog even lekker buiten gaan wandelen. Het was lekker weer maar de zon was hier vandaag nergens te bekennen.

Bord met Hotel Knoche Rimberg erop

Donderdag 20 mei
Vandaag zijn we naar Willingen gegaan naar een subtropisch zwembad + sauna. Eerst maar is even naar de sauna en daarna zwemmen, het water was zout en ik denk rond de 25 graden, lekker warm! Ook was er een buitenbad en een glijbaan.

Op de terugweg naar het hotel zijn we nog even wat drinken weze halen en na het avond eten nog ff gewandeld en zo was dag 2 ook weer voorbij, ja mensen voor je ‘t weet is het weer kerst! :-P.

Vrijdag 21 mei
Zijn we weze shoppen in Meschede. Nou heb ik niks gekocht want een nieuwe spijkerjas van 50 euro en dat is wel een beeeetje overdreven en die van 19 euro was te klein nouja dan maar ‘n andere keer. Smiddags toen we terug waren in het hotel zijn we gaan zwemmen en ff in de sauna (van ‘t hotel zelf) geweest en rond half 7 weer avond eten pffff veels te laat, wie gaat er nou om half 7 pas eten achja jammer:P Uit Deventer zouden bepaalde mensen zeggen “wees blij dat je te eten hebt.”, maargoed die zijn niet mee dus lekker belangrijk:P Na het eten nog even in de bar wat gedronken en gekaart en daarna maar weer slapen. Ook had ik smiddags (ja we houden hier bij LMeijer.nl van gronologische volgordes :-P) via de brake wifi verbinding naar de Nederlandse Top 40 geluisterd, altijd mooi HITZZZ;).

Zaterdag 22 mei
Zaterdag zijn we naar Winterberg geweest, hebben daar wat winkels bezocht en eindelijk een spijkerjas gekocht en nog wat andere kleren ook voor het aankomende feest van mijn opa en oma, want die zijn 7 juni 60 jaar getrouwd. Smiddags lekker gegeten bij “Der Brabander” een nouja zo’n beetje Nederlands hotel in winterberg, wel een “uperclass” hotel en schijnt niet eens zo duur te zijn. Lekker een grote uitsmijter gegeten in de hete zon!

Uitsmijter bij Der Brabander

Daarna zijn we bij een meer geweest (hielenzee ofzoiets) lekker beetje in de zon liggen bakken, ‘t was iets te koud om te zwemmen (het water dan).
Na het avondeten nog even in de bar gezeten en daarna maar weer naar de kamer om te slapen.
En nog altijd opzoek naar Jever Lime bier maar het lijkt erop dat ze het hier nergens verkopen. Zondag en maandag is het pinksteren dus dan zullen vele winkels wel dicht weze..

Zondag 23 mei
Zondag zijn we naar Bad Laasphe geweest, in dit plaatsje zijn we een aantal keer op vakantie geweest maar het hotel waar we toen waren stond niet meer te boeken dus toch maaris kijken wat er aan de hand is. Op de deur stond “Betriebsferien” (bedrijfvakantie), vreemd...!

Daarna zijn we een oude wandelroute gaan lopen alleen op het eind van de route lagen er wat bomen op het pad, lekker irritant dus konden we een stukje omlopen. Na de wandeltocht van een paar uur zijn we nog bij een ander hotel wafels gaan eten en wat drinken, en toch maaris vragen wat er dan met dat andere hotel gebeurd is “Het had meerdere eigenaren en deze konden niet meer met elkaar overweg en hebben besloten het hotel te sluiten, wie het koopt is nog onbekend...”.

Na het avond eten heb ik nog ff gezommen in het zwembad van het hotel, dat eigenlijk om 20:00 dicht zou gaan maar ik was gewoon gegaan (ja mensen het eten begin tom 18:30 pfff veels te laat eigenlijk maar achja ‘t is vakantie). Daarna hebben we in de bar nog zitten kaarten.

Maandag 24 mei
Tweede pinksterdag, smorgens dachten we al dat er veel mensen weg zouden gaan omdat die gewoon even een pinksterweekendje op vakantie zouden gaan. Zo verwachte we dus dat er savonds geen buffet zou zijn maar dat je uit 3 dingen kunt kiezen wat je savonds wilt eten. Dit was al 2x eerder geweest en soms beviel dat niet helemaal dus had ik de laatste keer besloten, als dat nog een keer voorkomt dat er geen buffet is, dan kies ik vegetarisch, maar zul je altijd zien jaja de vegetarische gerechten stonden niet op het papiertje!

Maandag zou de rustdag gaan dus hebben we een wandeling "rond het hotel" nouja... in de buurt van het Rimberg) gemaakt best nogal een grote. Het was zeker lekker weer tot nét op de terugweg het helaal dicht trok en begon te gieten :p oeps haha zijkes nat geregend nouja jammer, lekker belangrijk! Daarna zijn we toch gaan zwemmen na het eten van wat overheerlijke wafels.

Halverwege de wandeling (ja hier is LMeijer.nl weer met de chronologische volgorde van deze blog) hebben we nog in een dorpje waar 3 huizen stonden (:P) gezeten en lekker naar de hitzz van de Nderlandse radio geluisterd via een onbeveiligd draadloos netwerk (die zie je in Duitsland niet zo veel, Duitsers weten wel wat beveiligen is ;-)).

Savonds het avondeten echt heel upperclass gedesignd werd alles opgediend, het toetje was erg lekker vooral die English Cream dat is een soort chocomouse maar dan van die over verukkelijke heerlijke chocolaatjes met mint erin hmmmm toch is kijken of die er in NL ook zijn!

na het eten zijn we niet naar de bar gegaan omdat daar nogal flink gerookt werd, daarom zijn we maar in de openhaard kamer gaan zitten en hebben daar wat gekaart en gekletst.

Dinsdag 25 mei
Zijn we naar een ander groot zwem -en sauna complex gegaan in Olsberg, het was pas 2 jaar oud dus alles zag er nog spik splinter nieuw uit. Er waren veel verschillende sauna's en zwembaden, het lekkerste zwembad was het zout water bad, dit was zo'n 33 graden en goed voor je huid e.d.
Boven het gangetje dat naar buiten ging hing de tekst:

"Wer nicht jeden Tag etwas Zeit für seine Gesundheit aufbringt, muss eines Tages sehr viel Zeit für die Krankheit opfern."
Sebastian Kneipp.

Kneipp tekst foto

Na het eten eerst de koffers ingepakt en daarna weer in de open haard kamer gezeten (de haard was uiteraard wel uit met het warme weer ;-)) en optijd slapen want het was de laatste dag alweer!

Woensdag (26 mei) ochtend de laatste keer ontbeten en daarna uitgechecked en richting Nederland, eerst nog langs Winterberg gereden opzoek naar Jever Lime maar dat leverde alleen een baustelle (wegwerkzaamheden) op, jammer... en om nog wat spullen te kopen zoals een grote mok en wat brood voor onderweg.

Toen we weer in NL waren hebben we de post bekeken e.d. savonds nog even geskyped en naar een verjaardag geweest van iemand uit de straat (nog even wat mee gegourmet ookal had ik al gegeten) en zo... was de vakantie alweer voorbij! pfff wat gaat dat altijd hard zo'n vakantie en voor je het weet ben je weer toe aan vakantie.

Het was in iedergeval een zeer geslaagde vakantie, ik heb het erg naar mijn zin gehad en wat mij betreft gaan we nog een keer naar Duitsland / Hotel Knoche Rimberg maar zeker wil ik ook een keer naar hotel Der Brabander want dat zag er ook goed uit!

Foto's

Fotoalbum 1

Fotoalbum 2

Filmpjes

Zwembad in Willingen

Zwembad in Olsberg

Video compilatie van de LMeijer mobiele telefoon